sobota 11. února 2017

Recenze - Jak zabít Moniku


Candace Bushnell - Jak zabít Moniku











Autor: Candace Bushnell
Název: Jak zabít Moniku
Originální název: Killing Monika
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2016



          Po přečtení anotace jsem si říkala, že tahle kniha by mohla být vcelku dobrá, jako mezičlánek všem thrillerům a detektivkám, které teď čtu. A tak jsem se po dočtení knihy Vadná pustila do téhle novinky od autorky Sexu ve městě.


          P. J. Wallisová je světoznámou autorkou knih o Monice, které se až nápadně podobají jejímu životu. Vždyť ona sama je Monica, jen je její postava v knize maličko vylepšená, abych tak řekla, je silnější, než samotná Pandy.
       
  Pandy poznáváme právě ve chvíli, kdy se rozvede se svým manželem a snaží se uspět u dodavatele s novou knihou, která, světe div se, není o Monice. Jak to tak ale bývá, nemůže být všechno tak, jak si předem naplánujete. Nakladatel nechce žádnou novinku, chce Monicu, stejně tak produkce filmu o Monice a miliony dalších lidí. Jenže, co když už to Pandy nebaví?

          Pandy odjíždí z New Yorku a my se postupně seznamujeme s její minulostí - jak se seznámila s Jonnym a jak došlo k tomu, že se pohádala se svou nejlepší kamarádkou  - SondrouBeth, která je zároveň představitelkou filmové Moniky. 

          Pandy uvažuje nad tím, jak z toho všeho ven, jelikož teď, po odmítnutí nové knihy, nemá na vyplacení Jonnyho po rozvodu. Nechce už dál psát o Monice, protože Monika má být silná, ona je silná a nemá být kopií jí samé.

    Teď jen vymyslet, jak zabít Moniku!


Můj dojem:
          Asi jsem čekala nějakou pecku ve stylu Sexu ve městě, jenže jsem se spletla. Tahle kniha mi nesedla, protože hlavní hrdinka mi přišla neskutečně pitomá. Bouřlivé večírky, koks, tráva, nechybějí ani inkriminující fotky na Instalifeu. Zkrátka pitomá ženská, která
rozhazuje bez rozmyslu.

          Chvilkami mě i napadlo, že se autorka snaží naznačit, že ona sama je taková P. J. Wallisová (bez těch večírků), která se chce vymanit ze spárů svého mega úspěchu se sérií Sexu ve městě. Nevím, jestli to tak mělo být nebo ne, ale tahle kniha mě neoslovila. Některé stránky jsem jen rychle pročetla a nevadilo mi, že ani pořádně nevím, co tam bylo, protože i po pěti stranách jsme se nehnuli z místa a i když je kniha poměrné krátká - 267 stran - mě přišla nekonečná a musela jsem ji v polovině odložit. Po přečtení knihy Pohřbení, jsem se k Monice vrátila a dočetla ji.

          To, co nesedlo mě, ale neplatí pro každého! Proto nechci nikoho od případného přečtení odradit, jen říkám, abyste nečekali Carrie, Samanthu, Charlotu nebo Mirandu...

60 %

Za poskytnutí tohoto e-booku děkuji

Ukázka z knihy zde 


Anotace:
          Pandy „PJ“ Wallisová je uznávanou autorkou románů o Monice, mladé ženě na Manhattanu, které se staly předlohou série úspěšných filmů. Pandy by ale chtěla zkusit psát i něco jiného – historický román o lady Wallisové, jejíž portrét ji v rodinném sídle provázel celým dětstvím. Jenže nakladatel a čtenářky mají zájem jen o Monicu, a stejně tak i chamtivý a zadlužený manžel Jonny, který už má plán, co s jejími honoráři udělat. Když dojde k požáru loděnice v rodinném sídle v Connecticutu, Pandy si náhle uvědomí, že má příležitost začít znovu...

2 komentáře:

  1. Tak to mě mrzí..., tak trochu jsem čekala, že to bude dobré. Pěkná recenze. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě to zamrzelo, ale nemůžu mít pokaždé štěstí na dobrou knihu ;-)

      Vymazat

Díky za Tvůj komentář :-)