středa 22. února 2017

Recenze - Hledám chlapa do Vánoc




Jenny Stallardová - Hledám chlapa do Vánoc










Autor: Jenny Stallard
Název: Hledám chlapa do Vánoc
Originální název: Boyfriend by Christmars
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2016








          Genie Havishamová (ano, přesně tak! slečna Havishamová) je jednou z pisatelek oblíbeného internetového časopisu Cooolhub. Je mladá, pěkná a celkem spokojená se svým životem. Ona sama ho přirovnává k životu Carrie Bradshawo, která, stejně jako ona sama, psala o single životě a seznamování.


         Je pondělí a Genie jde s dalšími dvěma kolegyněmi - Rio a Willow - na poradu a jejich nenáviděná šéfová má geniální nápad! Genie má za úkol sehnat si chlapa do Vánoc, jinak se může rozloučit s prací. Jak to vypadá, když žena píše o tolika seznamkách, osobních koučích a bůhví o čem ještě a sama si není schopná někoho najít? Takže hurá do toho, Genie...


          A tak začíná kolotoč seznamování, prvních schůzek, rychlo rande, rande na téma, Tinder a jiné aplikace. Genie se do toho vrhla po hlavě - najít chlapa do Vánoc? Žádný problém! Vždyť má půl roku! 

          Slečna Havishamová se setkává s různými typy, jako jsou: 
a) chlapi, kteří neuvádějí svou pravou výšku - vážně si myslí, že si nevšimnete, že nemá sto osmdesát, ale jen metr šedesát?
b) chlapi, kteří si ubírají věk - vlastně vůbec nevidíte ten rozdíl na profilové fotce, kde mu je asi tak třicet a ve skutečnosti tak padesát!!
c) blbci, co vám pošlou vilfie (selfie svého Vilíka ;-)) a myslí si, že si sednete na zadek!
. . .
A tak dále, a tak dále... Zkrátka, chlapi všeho druhu. Jenže pro Genie to není tak jednoduché, ač se může zdát povrchní, tak jí nejde jen o vzhled. Především musí fungovat chemie a přiznejme si, dámy, bez té by to nešlo! Jenže, je tady ještě něco - Ex, který Genie hodně ublížil a od té doby se bojí otevřít své srdce.
          Podaří se Genie sehnat chlapa do Vánoc? Snad ano a třeba dostane mnohem víc. 


Můj dojem:
          Po překonání prvních cca 70 stran jsem si čtení užila. Je to přesně ten typ knihy, ve který jsem doufala! Knížka je krásnou oddechovkou, kdy nemyslíte na nic jiného a všechny starosti na chvíli hodíte za hlavu. Možná si při čtení uvědomíte, že i když je tady téma hodně zlehčováno, tak má autorka v mnoha věcech pravdu. Nebudu tady vysvětlovat, v čem jsem se našla já, nebo spíš viděla nějaké podobnosti, protože si myslím, že každá čtenářka se může ztotožnit s něčím jiným nebo také vůbec s ničím.

          Je mi jasné, že Hledám chlapa do Vánoc nemusí být kniha pro každého. Já jsem chtěla něco, co mě nebude "stresovat", něco, co mě nebude znervózňovat a přesně tohle jsem dostala. Jasně, není to světoborná literatura pro náročné čtenáře, ale ne vždycky mám chuť na něco složitého.



Nakonec jsem se rozhodla pro 70 %

Za poskytnutí této knihy děkuji


Anotace: 
Být věčně single je hrůza sama o sobě, natož být single a živit se psaním blogu o randění. Genie Havishamová pracuje v prestižním lifestylovém online časopise, a jelikož má za šéfku mrchu, dostane ultimátum: buď si najde přítele do Vánoc, nebo má padáka. Začíná bláznivá pětiměsíční mise, na níž Genie marně hledá muže, se kterým by mohla chodit. Jako by nestačilo, že se musí pohybovat na minovém poli internetových seznamek, Tinderu a speed datingů, zaváže se také psát o každé schůzce příspěvek na blog, kde jí rapidně roste nejen počet fanoušků, ale i čtenost. Jenže když se začnou rozsvěcet vánoční světýlka, zamyslí se Genie nad tím, jestli mezi všemi těmi příšernými schůzkami, občasnými dobrodružstvími na jednu noc a nečekaným návratem jejího "údajně polepšeného" bývalého, náhodou nepřehlédla, co má přímo pod nosem…

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, já mám tento styl knížek taky moc ráda, takže úplně chápu tvůj výběr. Někdy tyto knihy sednou kolikrát líp, než ty složitější. Vypadá to lákavě, když bude čas, tak se na ní určo mrknu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Míšul :-)
      Když budeš chtít, tak Ti ji půjčím, však víš. :-)

      Vymazat

Díky za Tvůj komentář :-)