středa 10. srpna 2016

Steve Robinson - Stopy v krvi

Autor: Steve Robinson
Název: Stopy v krvi
Originální název: In the Blood
Nakladatreství - Mystery Press
Rok vydání - 2016


          Anotace: Rok 1783. Po skončení americké války za nezávislost se koruně věrná rodina Fairbornových rozhodne vrátit zpět do Anglie. Po přistání u rodných břehů ale všichni její členové beze stopy zmizí.

Současnost. Jefferson Tayte je muž bez minulosti. Nemá policejní odznak ani licenci soukromého detektiva. Je to špičkový genealog, který se zarputilostí sobě vlastní pátrá v rodových liniích.

Právě on je pověřen, aby zjistil, co se s Fairbornovými před dvěma sty lety stalo. Tayte netuší, že bude kráčet po půdě nasáklé krví a že případ, kterého se ujal, může být jeho poslední…



"Konečně nadešel den D. Vypluli jsme na moře a následujících několik týdnů nebudeme moct dělat nic jiného než pozorovat oceán a poslouchat, jak se vlny lámou o trup lodě. Otec se snaží působit pozitivně, já však cítím, že v něm cesta a naše nové životy v Anglii vyvolávají neklid. Budou mi chybět přátele a napíšu jim hned, jakmile přistaneme - v dopise jim popíšu naše vzrušující dobrodružství a oni při jejich čtení určitě zezelenají žárlivostí."


          Recenze: Jaké to asi je, být plný očekávání, obav, ale i těšení se na nový život v zemi zvané Anglie? Katherine, její mladší sourozenci a rodiče opouštějí Ameriku a utíkají za lepším životem do Anglie. Cestuje s nimi i sestra tatínka s manželem. Katherine musí být silná, už kvůli rodičům a sourozencům...
          Jefferson Tayte je pověřen genealogickým výzkumem rodiny Fairbornových. Muž jménem Walter Sloane chce pro manželku k narozeninám vytvořit rodokmen její rodiny. A právě větev rodiny Fairbornů, kteří odpluli do Anglie je pro Tayta velkou neznámou. Vypadá to, že James Fairborn si v Anglii založil novou rodinu. Co se ale podělo s jeho manželkou Eleanor a jejich dětmi?
          JT je nucen, i přes svou fobii z létání, odcestovat do Anglie a vystopovat potomky Jamese Fairborna. Není těžké najít rodinu Fairbornových, jsou to velmi vážení a bohatí lidé. Navíc titulovaní - sir a lady Fairbornovi. Jak se ale má JT dostat do jejich sídla Rosemullion Hall? Tam jistě najde chybějící kousky skládačky do jeho bádání. Kde jinde by našel náhrobky Eleanor a Katherine, když nejsou na žádném z hřbitovů? Farář v místním kostele mu s tím pomůže, domluví mu schůzku s lady Fairbornovou, ale mezi tím se madam Fairbornová dozvídá, že by tento Američan mohl být ten, kdo je vydírá. Mohl by zničit jejich životy a kariéru. Nejlepší bude odbýt ho a nenechat bádat nikde v domě.
          Tayte i bez pomoci této rodinné větve pomalu začne rozplétat tajemství z roku 1783.
Zjišťuje, že James Fairborn se opravdu znovu oženil, měl dceru. Ale co jeho předchozí rodina? O té se stále nemůže nic dozvědět. Jak je to možné? Co se s nimi stalo? A co Lowena? Kdo je Mathew Parfitt? JT se setkává s Amy Fallonovou, která bydlí v Převozníkově chatě a i ona má hodně společného s tímto případem.
          Byla to právě Amy, která našla skříňku, která patřila Loweně - druhé dceři Jamese Fairborna.

"Je to něco velmi zvláštního," pravil otec. "Kdysi to patřilo jiné dívce. Možná někomu jako jsi ty." Jamese rozptýlila jeho vlastní slova. Vzpomněl si na Katherine a začal ji srovnávat s Lowennou, až se mu roztřásly ruce. "Možná tu věc dostala na své páté narozeniny?" dodal. 

           Jak strašná může být pravda? A kolik lidí je někdo ochotný zabít jen proto, aby získal to, co mu údajně náleží? JT se několikrát ocitne tváří v tvář smrti, jeho úkol není vůbec jednoduchý a v žádném případě bezpečný. Co ukrývá skříňka? Je to snad jen srdce, které Lowenna vyrobila a dopis? Není v tom něco víc? Mnoho otázek, které čekají na zodpovězení! S jejich postupným rozplétáním JT zjišťuje krutou pravdu... Není jednoduchá pro něj a ani pro ostatní. Jak se s tím vším vypořádají Fairbornovi, JT, Amy a její přátelé?


          Můj dojem:  Steve Robinson napsal úžasný příběh, nenudila jsem se ani jednu stránku a hltala jsem slovo za slovem. Genealogie láká snad každého. Kdo z nás by nechtěl vědět, odkud pochází? Kdo byli členové jeho rodiny? Jefferson Tayte je jedním z těch, kteří rozplétají rodinnou historii a najdou všechny vaše příbuzné. Jeho postava v této knize byla skvělá a já jsem rozhodnutá přečíst si další díl z této série! Stopy v krvi jsou pro mne vážně skvělou volbou! Musím ohodnotit plným počtem hvězd a vřele doporučuji k přečtení! Jestli máte rádi Dana Browna, tak jděte do toho! Styl Steva Robinsona je podobný a troufám si říct, že nebudete litovat... :-)

 Za poskytnutí toho recenzního výtisku děkuji nakladatelství Mystery Press 
Knihu můžete zakoupit ZDE 

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Měla jsem štěstí při výběru! Už se těším na další díl. ;-)

      Vymazat
  2. Jen jsem recenzi zběžně prolétla, protože ještě nemám dočteno ;-). Ale jinak máš pravdu, je to super kniha!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem nadšená a nemůžu se dočkat dalšího dílu! ;-)

      Vymazat
    2. Já snad dnes konečně dočtu :-D. Nemám vůbec čas a u této knihy je prostě marný hledat místo,kde jí odložit. Trpím jako pes :-D

      Vymazat
    3. Nejde jí odložit! Já jsem to dopracovala tak daleko, že jsem ji měla v mobilu a četla jsem i tam, kde bych jakože neměla. :-D Psssst... :-D

      Vymazat
  3. Super recenez, kniha vypadá vážně skvěle! Něco takového jsem ještě nečetla, takže mě to láka :D
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Katy! No můžu Ti jí vřele doporučit, je to vážně parádní čtení. ;-)

      Vymazat

Díky za Tvůj komentář :-)