neděle 19. června 2016

Nora Roberts - Tajuplná žena

Nora Roberts - Tajuplná žena


Anotace:


Elizabeth se stane svědkyní brutální vraždy, za níž stojí mafie. Žena se obrátí na policii a naivně věří, že ji právní systém ochrání. Žije pod falešným jménem na zdánlivě utajené adrese. Nemá představu o tom, že dlouhá chapadla mafie sahají i do policejních sfér a že místo, které mělo být pro ni bezpečným útočištěm, se změnilo ve smrtící past.




Recenze:



Další geniální příběh od skvělé autorky! Nora je prostě Nora, ale vždy mě něčím překvapí. Ani už si nepamatuji, kolik knih jsem od ní přečetla, ale ať se jedná o duchařské série nebo příběhy s vrahem za zády, vždy sedím jako přibitá a hltám slovo za slovem. Tajuplná žena je další brilantní kniha, která se ocitla v mé knihovničce a jsem za to ráda!

Elizabeth Fitchová je mladá šestnáctiletá dívka, která žije se svou matkou. Její matka je primářkou neurochirurgie a Elizabeth je předurčena k tomu, aby matku následovala. Odmaturovala již ve zmíněných šestnácti a má se stát studentkou Harvardské univerzity. Ale je spokojená? Chce vlastně být lékařkou jako její matka? Elizabethina matka odjíždí na konferenci a před odjezdem se velmi pohádají, tedy spíše Elizabeth se pohádá, její matka jen diskutuje. Elizabeth se rozhodne, že nebude jako tupá  ovce dělat to, co se jí řekne, a tak si ostřihá vlasy a na sebe obleče džíny a mikinu - které její matka neschvaluje. V nákupním centru, kde si chce Elizabeth koupit barvu na vlasy, potká dávnou známou Julie, která hledá povyražení, protože se právě rozešla se svým přítelem. Julie pomůže Elizabeth nakoupit nové oblečení, šminky a barvu na vlasy a za to jí Liz přislíbí "nové" doklady, aby mohly druhý den vyrazit do nejlepšího klubu ve městě!
Elizabeth - Liz vyrobí téměř dokonalé kopie dokladů, obarví si hlavu a vyrazí s Julií na její první večírek. Do klubu se dostanou bez problémů, a tak začnou popíjet. Seznámí se se dvěma kluky - Alexem a Iljou. Alex velmi laškuje s Julií a Ilja se pilně věnuje Liz. Před půlnocí Julie přemlouvá Elizabeth, aby s ní jela k Alexovi domů, že pojede i Ilja a budou pokračovat tam. Tak tedy jedou, ale Ilja musí ještě něco vyřešit, k Alexovi přijede později. Liz se udělalo zle, tak dobu do Iljova příjezdu tráví na terase. Probudí ji hlasy, někdo Alexovi vyhrožuje, pak ho dokonce i zastřelí a zastřelí také Julii! Liz se krčí na terase a snaží se nekřičet hrůzou. V tom přichází Ilja, rusky nadává a do Alexe kope.. Ví, že je tam někde i Liz! Ta utíká jako o život a vše nahlásí na policii. Od této chvíle je jako hlavní svědek v případu proti mafiánské rodině Volkovových. Liz ochraňují policisté, John a Terry, kteří se jí stanou rodinou. Jenže ne každý polda je dobrý, najdou se i tací, kteří se nechají uplatit... A kvůli nim zemře John i Terry... Liz teď ví, že může věřit jen sama sobě.
Abigail Loweryová je mladá inteligentní žena, je programátorka, vymýšlí počítačové hry a její pozemek je střežen kamerami, sítí alarmů a dveře jsou zabezpečeny několika zámky a závorami. Pokaždé u sebe nosí zbraň a stračí se na ni jen křivě podívat a její pes vás rozcupuje na malé kousky. Tato zajímavá osoba nedá spát veliteli policie v městečku Bickford. Brooks Gleason - mladý pohledný a velice bystrý muž! Odolá mu Abigail? Dokáže věřit i někomu jinému? Abigail je soběstačná, má svou rutinu a hlavně tajemství. Brooks se ale dokáže vnutit do přízně každému, o koho má skutečný zájem a že o Abigail ten zájem má! Možná se s Abigail bude muset rozloučit, aby mohl poznat Elizabeth. Nebo zemře Elizabeth, aby mohla žít Abigil? Nabízí se ještě možnost, že zemřou obě dvě?


Můj dojem:

Uff, opět jedna z knih, která mě napínala až do konce. Elizabeth - Liz - Abigail...jedna žena, tři osobnosti. Byla jsem nadšená! Knihy od Nory Roberts mě prostě nikdy nezklamou, když vím, že si chci dobře počíst, tak sázím na jistotu a sahám po jedné z knih právě od této autorky. Jak jsem se již zmiňovala, ani přesně nevím, kolik knih jsem od Nory již přečetla, ale každá mě bavila a i filmové zpracování některých kousků nebylo vůbec špatné.
Tajuplná žena je kniha, kde se něco málo dozvíme o ruské mafii a jakožto člověk, který má z rj státnice, mě to bavilo o to víc! I když je vše přeloženo, měla jsem pocit, jako bych ruštinu z té knihy slyšela. :-) Hltala jsem každou větu a byla jsem napnutá, jak vše dopadne, jak vyřeší záležitost s Elizabeth a fandila jsem jí přímo neskutečně! Sice jsem ze začátku nechápala, že mohou být tak pitomé a odjet s cizími kluky někam pryč. Ano, zdáli se milí a fajn, ale co se z nich nakonec vyklubalo! Synčákové mafiánů. Já bych tedy s nimi do auta nesedla. :-) Ale...je to prostě skvělé počteníčko.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Tvůj komentář :-)