neděle 19. června 2016

Joy Fielding

Joy Fielding - Povídej, co vidíš


Autor: Joy Fielding
Název: Povídej, co vidíš
Originální název: Someone Is Watching
Žánr: Thriller
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 360


Anotace

Bailey je mladá, krásná, inteligentní žena, která pracuje jako vyšetřovatelka. Je ovšem znásilněna a zhroutí se jí svět, který tolik milovala. S návaly panické úzkosti a hrozivými nočními můrami je uvězněna ve svém bytě a čas tráví pozorováním druhých lidí. Jenomže potom ji začne každou noc budit zvonění telefonu. Kdo si s Bailey hraje? Proč se jí tohle děje? Kdo může být pachatelem, když popis sedí na polovinu USA? Bailey přestává věřit sama sobě, nevěří jí ani její sestra, jen neteř ji ponouká k další a další akci…


Recenze
Bailey Carpenterová je mladá úspěšná žena, žije život, o kterém mnozí jen sní. Je krásná, inteligentní, má skvělou kariéru, úžasný byt... To vše si užívá v horkém Miami do chvíle, než ji někdo brutálně znásilní.
Z Bailey se stává uzlíček nervů, kdo by se jí také divil? Snad pro každou ženu je znásilnění tím nejhorším, co by se jí mohlo stát. Z Baileyna prosluněného bytu se stalo vězení, ve kterém není v bezpečí ani sama před sebou. Několikrát denně prochází byt s nůžkami v ruce, myje se, aby ze sebe smyla tu špínu, pach a vůbec všechno, co se pojí s tou hrůzou, která se jí stala. Úzkost, bezmoc, ublíženost, panická hrůza, to vše a ještě mnohem víc se v Bailey odehrává. Nikdo nedokáže pochopit, jak se doopravdy cítí. Že se jí zvedá žaludek z každého snědeného jídla, z běžného doteku je jí na omdlení a jen ona sama se teď musí vypořádat s tím vším.  
„Řekni, že mě miluješ,“ zachraptí, ruka v rukavici mi sevře hrdlo. „Řekni, že mě miluješ.“ Otevřu pusu a slyším, jak mi ze rtů vyklouzne slovo „hajzle“. V tu chvíli stisk jeho ruky zesílí. Nosní dírky se mi pod pevnou bavlnou povlaku rozšíří a já vyjeknu hrůzou, lapám po dechu a polykám krev. Umřu tady, pomyslím si a netuším, jak dlouho ještě vydržím při vědomí.“ Noční můra, která se opakuje stále dokola. Bailey je v pasti mezi stěnami bytu, kdo jí teď pomůže? Komu může důvěřovat, když každý druhý by mohl být pomyslným pachatelem?
Jediné, co ji drží nad vodou je její dalekohled, díky kterému udržuje jakýsi kontakt s vnějším světem. Bailey sleduje okolní byty a nájemníky v nich, jednoho dne však zjistí, že ji muž z protějšího bytu sleduje. Mohl by být on tím, kdo ji zneužil? Je on ten, kdo jí každou noc volá a budí jí? Proč Bailey nikdo nevěří? Proč jí nevěří ani její sestra, která se o ni stará? Proč sobě nevěří už ani sama Bailey? Ne, jedno ví jistě, blázen není! Ano, byla znásilněna, popis pachatele sedí na polovinu mužů žijících v USA, ale ona ví, co jí napovídají instinkty. Přijde Bailey nakonec na to, kdo je přítel a kdo jím není? Komu může důvěřovat? Tak zaprvé – může věřit sama sobě. A dál...?


Můj názor

Povídej, co vidíš pro mne byla kniha, která mě velmi zasáhla. Prožívala jsem s Bailey každý okamžik, ve chvílích znásilnění jsem s ní bojovala o přežití, bála se, když se k ní přiblížil nějaký muž, který mohl být TEN, kdo TOHLE způsobil. Její stavy úzkosti jsem chápala a nedokázala jsem si ani na vteřinu představit, že bych byla v její kůži. Bailey chce zjistit, kdo ji znásilnil, aby to už nikdy nemohl nikomu udělat a hlavně ne jí. Ani řádek knihy mi nepřipadal zbytečný, ba naopak. :-) Kniha byla celkově zajímavá, přečetla jsem ji jedním dechem a od posledních stránek jsem se nemohla odtrhnout. Joy Fielding napsala další brilantní knihu, která za to stojí. Takže, kdo nečetl, hurá do toho. Určitě nebudete zklamaní.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Tvůj komentář :-)